ساخت ساختمان LSF توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران :: مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

Lightweight Steel-Frame Structures Institute LSFi

مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

Lightweight Steel-Frame Structures Institute LSFi

روز 24 دی ماه 1396 با حضور سردار روح‌الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر مسعود کریمیان از پروژه ساخت سازه‌های سبک LSF رونمایی شد. این سازه‌ها که از مقاومت بالایی در مقابل زلزله برخوردار هستند، توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه برای به‌کارگیری در مناطق محروم ساخته شده است.

نیروی زمینی سپاه که فعالیت‌های گسترده‌ای طی چند سال اخیر در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور انجام داده است و از طرفی هم تجربه امدادرسانی در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه را دارد، اخیراً با همکاری مؤسسه‌ی تحقیقات و توسعه سازه‌های قاب فلزی سبک دست به کار ساخت خانه‌هایی با استفاده از سازه‌های سبک LSF در مناطق محروم زده است.

ساخت منازل مسکونی برای مردم محروم استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان موجب شده تا مسئولان نیروی زمینی سپاه به‌دنبال راهکاری برای تسریع در روند ساخت‌وساز این منازل و افزایش ضریب ایمنی آنها در مقابل حوادث طبیعی خصوصاً زلزله باشند.

از آنجایی که زمان ساخت و نصب این سازه‌ها نسبت به سازه‌های دیگر سریعتر بوده و در زمان کمتری امکان بهره‌برداری از آن‌ها میسر می‌شود، برای تأمین مسکن مورد نیاز در مناطق محروم کشور مانند استان سیستان و بلوچستان که هنوز هم در برخی مناطق آن مردم از کپر برای زندگی استفاده می‌کنند، بسیار مناسب است. همچنین قابلیت ضدزلزله بودن سازه‌های LSF، امکان استفاده از آن ها در مناطق زلزله‌خیز و محروم کشور مانند استان کرمان و کرمانشاه را نیز برای سپاه میسر می‌کند.

تصاویر گزارش تسنیم

افتتاح خانه های ساخته شده توسط سردار نوری جانشین محترم فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار حزنی دبیر محترم قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران

افتتاح ساختمان lsf توسط سردار حزنی

توضیح پیرامون کیفیت اجزا و عناصر ساخت و نحوه ی آموزش و سهولت مدیریت اجرایی نصب و ساخت خانه ها توسط نیروهای محلی توسط دکتر مسعود کریمیان در محضر سردار نوری و پرسنل قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران

مسعود کریمیان با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه

ساختمان lsf سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در خدمت قرار گرفتن سیستم ساختمانی LSF برای ساخت ساختمان های پایدار و امن و اقتصادی برای طبقات و اقشار محروم و مستضعف جامعه، افتخار بزرگی است برای مؤسسه تحقیقات و توسعه سازه های قاب فلزی سبک LSSI برای همه ی تلاش هایی که در جهت انتقال فن آوری به ایران عزیز کشیده و به مرىم انقلابی و پایدار ایران تقیم می کند و این به جهت وقع و اعتباری است که سردار سید ابوالفضل حزنی و برادران قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فن آوری ساختمان قاب سبک فولادی LSF نهاده و تلاش جوانان برای انتقال فن آوری های روز دنیا به کشور عزیز را ارج نهادند.

در این بازدید مسعود کریمیان به لزوم رویکرد صنعت ساختمان به سیستم ساختمانی مانوستیک lsf در جهت حفظ منافع ملی و بهره‌وری از منابع ملی و حفظ سالانه بیش از 100 هزار میلیارد تومان صرفه‌ی اقتصادی برای دولت و کاهش آلاینده‌های جوی مانند دی‌اکسید کربن و دی‌اکسید گوگرد و کاهش بیماری‌هایی مانند سرطان و کاهش مصرف انرژی و آب در بخش صنعت ساختمان از مرحله‌ی تولید مصالح تا اجرای پروژه‌ها تأکید نموده و به سبب فراهم بودن تمام منابع داخلی برای ترویج سیستم ساختمانی مانوستیک lsf پرداختن به آن را از مصادیق مهم توسعه‌ی پایدار در کشور عنوان نمود. 

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

LSSI © 2012 All rights reserved.